لکه های صورت خود را با روشی ساده پاک کنید
لکه های صورت خود را با روشی ساده پاک کنید
پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403 ساعت 9:57 | بازدید : 10 | نویسنده : معلومات | ( نظرات )

پوست ناهموار می تواند شما را به استفاده از محصولات روشن کننده پوست سوق دهد، اما اثرات آنها می تواند حداقل باشد و خطرات آن زیاد است. بهترین راه برای محافظت از پوست استفاده منظم از ضد آفتاب و صحبت با یک متخصص پوست است.

از کرم رفع لک و تیرگی پیری گرفته تا جای زخم، بسیاری از چیزها می توانند چهره شما را ناهموار نشان دهند. در حالی که پوست ناهموار و بی ضرر ممکن است برخی افراد را وادار کند تا محصولات مختلف روشن کننده پوست را امتحان کنند.

در حالی که بسیاری از محصولات و راه حل های روشن کننده پوست در بازار وجود دارد، اما همه آنها برابر نیستند و برخی حتی می توانند خطرناک باشند. دانستن اینکه چه چیزی را باید جستجو کنید می‌تواند به شما کمک کند تا اگر می‌خواهید پوستی یکدست‌تر داشته باشید، یک گزینه مطمئن را انتخاب کنید.

به گفته دیوید ای. بانک، MD، از بیمارستان نیویورک-پرسبیتریان، هیپرپیگمانتاسیون یا لکه های تیره می تواند ناشی از اسکار آکنه، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید یا تغییرات هورمونی باشد.

وی گفت: کرم‌ها و سرم پوستی رتینول ویتامین A مختلفی وجود دارد که بیماران می‌توانند از آنها برای روشن کردن، روشن‌کردن و کاهش نقاط تیره در طول زمان استفاده کنند.

هر یک از این گزینه های درمانی با خطراتی همراه است. برای یافتن اینکه کدام گزینه ممکن است برای شما بهتر عمل کند، ادامه دهید.

 

کرم ها و سرم های هیدروکینون

شاید محبوب ترین راه حل برای روشن شدن پوست به صورت نقطه به نقطه محلول های موضعی مانند: سرم پوستی هیالورونیک اسید حاوی هیدروکینون باشد.

مطالعه‌ای در سال 2013، فواید بالقوه‌ای را برای ملاسمای صورت یافت که باعث تغییر رنگ می‌شود. تحقیقات بیشتری برای تعیین دامنه کامل اثربخشی مورد نیاز است.

در حالی که قبلاً بدون نسخه (OTC) در دسترس بود، سازمان غذا و دارو (FDA) وضعیت هیدروکینون را در سال 2021 تغییر داد و اکنون فقط به صورت نسخه در دسترس است.

در حالی که برای استفاده در محصولات آرایشی بی خطر است، غلظت هیدروکینون محدود است زیرا در غلظت های بالاتر خطرات بیشتری را به همراه دارد.

در واقع، در آفریقای جنوبی، استفاده از آن به هیچ وجه قانونی نیست. همچنین در کانادا به عنوان "انتظار می رود سمی یا مضر" طبقه بندی شود.

نگرانی هایی وجود دارد که این ماده می تواند باعث سرطان شود، اما تحقیقات موجود منبع مورد اعتماد محدود است.

توصیه می شود که افراد فقط از محصولات حاوی هیدروکینون به صورت کوتاه مدت استفاده کنند. اگر احساس سوزش، تیرگی غیرمعمول پوست یا هر عارضه جانبی دیگری داشتید، فوراً مصرف آن را متوقف کنید.

محلول های رتینوئید

محصولاتی مانند Retin-A و Renova یک راه حل جایگزین هستند. آنها حاوی رتینوئیک اسید هستند که باعث افزایش گردش سلولی، تسریع لایه برداری و رشد پوست جدید و سالم می شود.

تحقیقات بالینی منبع مورد اعتماد وجود دارد که رتینوئیدها و بهبود پیری پوست را به هم مرتبط می‌کند، از جمله در منبع معتبر پوست سیاه.

این مواد می توانند به میزان قابل توجهی خشک شوند و پوست را نسبت به اشعه های خورشید حساس تر کنند. اگر این راه حل ها را انتخاب می کنید، بدانید که کارکرد آنها ممکن است چند ماه یا بیشتر طول بکشد. حتماً هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید.

لیزر درمانی و لایه برداری

یک گزینه تهاجمی تر برای روشن کردن لکه های تیره، لیزر درمانی است که از انرژی نور متمرکز استفاده می کند. برخی از درمان های لیزری خود رنگدانه را هدف قرار می دهند، در حالی که برخی دیگر با حذف لایه به لایه پوست کار می کنند.

 

با این روش لایه های تیره پوست می سوزند.

انواع مختلفی از لیزر درمانی وجود دارد. این محلول سریعتر از محصولات موضعی عمل می کند. اما نیازی به گفتن نیست که خطراتی نیز وجود دارد.

با روشن کردن پوست با لیزر، ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

تورم

سرخی

تنگی

جای زخم

عفونت

تغییرات در بافت پوست

لایه بردارهای شیمیایی

محصولات لایه بردار شیمیایی معمولا از انواع مختلفی از اسیدهای ملایم برای شکستن سلول های مرده پوست یا لایه بالایی پوست استفاده می کنند. برداشتن این لایه می تواند به آشکار شدن پوست سالم تر و یکنواخت تر زیر آن کمک کند.

اگرچه بسیاری از آنها نسبت به لایه‌بردارهای فیزیکی مانند اسکراب‌های شکر کمتر تحریک‌کننده هستند، اما آنها نیز می‌توانند باعث تحریک پوست شوند.

لایه بردارهای شیمیایی از موادی مانند:

آلفا هیدروکسی اسید (AHA)

آزلائیک اسید

بتا هیدروکسی اسید (BHA)

اسید گلیکولیک

اسید لاکتیک

اسید ماندلیک

اسید سالیسیلیک

اینها را می توان بدون نسخه یا در اشکال قوی تر از پزشک یا متخصص پوست خریداری کرد.

 

استفاده کم از لایه بردارهای شیمیایی بسیار مهم است زیرا پوست شما برای بازسازی و ترمیم به زمان نیاز دارد. استفاده از یک محصول بیشتر از مقدار مورد نظر می تواند منجر به تحریک یا التهاب شود.

برخی از پوست ها به محصولات شیمیایی مختلف حساس تر هستند. در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی، مصرف آن محصول را قطع کنید.

 

هشدار در مورد محصولات تزریقی

توسط منبع معتبر FDAT مشخص شده است که محصولات روشن کننده یا سفید کننده پوست تزریقی هم ناایمن و هم ناکارآمد هستند. آنها پتانسیل تشکیل مواد یا آلاینده های مضر را دارند.

اگر از محصولات تزریقی برای روشن کردن پوست استفاده کرده اید و عوارض جانبی دارد، در اسرع وقت با یک ارائه دهنده 

آیا این مفید بود؟

راه حل های دیگر

می‌توانید محصولات OTC را پیدا کنید که ادعا می‌کنند توانایی‌های روشن‌کنندگی و «اصلاح» پوست را از طریق مواد طبیعی دارند. به گفته بانک، ترکیبات رایج در این محصولات عبارتند از:

 

ویتامین سی

آزلائیک اسید

عصاره انار

بتاکاروتن

عصاره شیرین بیان

 

هنوز خطراتی در مورد این محصولات وجود دارد. پوست شما می تواند

تقریباً به هر چیزی - از جمله محصولات طبیعی - حساسیت یا واکنش آلرژیک داشته باشید.

 

جلوگیری از ایجاد لکه های تیره

برای اکثر افراد، اثرات محصولات روشن کننده پوست در مقایسه با خطرات آن حداقل است.

اجتناب از آسیب پوست در وهله اول معمولاً بهترین راه حل است. مراقبت از پوست خود حتی پس از ایجاد لکه ها از بدتر شدن آنها جلوگیری می کند.

 

بانک گفت: "محافظت شدید در برابر آفتاب برای محو شدن لکه های تیره کلیدی است." استفاده از محصولاتی با ترکیبات مسدودکننده مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم بسیار مهم است



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان معلومات و آدرس malomat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 6
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :